Grupy • FAQ • Rejestracja • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowiedz do tematu check in vip
Autor Wiadomość

Gość

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013 11:46   check in vip

Hej , mam problem z procedura check in Vipa , jak myslicie jak powinna ona brzmiec?

 
     

paulina12501
Gość

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013 20:01   

Przypadek - przyjęcie gościa VIP

Wcześniej przygotowano wszelkie dokumenty - kartę meldunkową i kartę pobytu. O przyjeździe VIPa zawiadomiono wszystkie służby najpóźniej dzień wcześniej.
Kierownik służby pięter osobiście powinien sprawdzić dokładność przygotowania pokoju przed przybyciem gościa. W pokoju powinien znajdować się list powitalny - oryginał w kopercie adresowanej imiennie do gościa, podpisanej przez dyrektora hotelu.
Hotel powinien znać cel wizyty, czas trwania oraz scenariusz pobytu VIP-a w hotelu. Czy jest to oficjalna wizyta związana z wydarzeniem politycznym lub gospodarczym, społecznym lub artystycznym - powiązana ze spotkaniami szumem w mediach itp.
Czy może VIP przyjechał prywatnie, ze świtą ograniczoną do minimum lub bez świty.
Czy to pobyt z jednym noclegiem czy VIP będzie korzystał z oferty hotelu przez kilka dni.
Zazwyczaj VIP-y podróżują z innymi VIP-ami lub ze świtą -traktujemy ją wówczas jak grupę (patrz przyjęcie grupy osób)
powitanie w holu lub przed hotelem(rzecz zależy od typu zabudowy obiektu) przez dyrektora lub kogoś z kierownictwa;
pominięcie tradycyjnej rejestracji przy ladzie (check-in według wcześniej otrzymanych danych). Uwaga!!! Vip na ogół przyjeżdża z grupą ludzi - ochrona, pracownicy (sekretarz, inni) i oni załatwiani są według normalnej procedury. Sprawy meldunkowe i płatności załatwiamy wówczas z sekretarzem, czy inna osobą odpowiedzialną za organizację pobytu.
wprowadzenie VIP do pokoju osobiście przez osobę witającą, bagaże dostarcza obsługa.
Bagaż gościa VIP jest dostarczony do pokoju w ciągu 10 minut od zameldowania gościa. Bagażowy uzgadnia z gościem miejsce ustawienia bagażu w pokoju.
Pokój - najlepszy z możliwych, najczęściej apartament. Ważne by w cichej części obiektu, nigdy nad powierzchniami ogólnodostępnymi (hałas z dołu) lub bezpośrednio przy ulicy - jeżeli nie ma w pełni dźwiękoszczelnej stolarki okiennej.

Wśród - standardowych świadczeń zarezerwowanych dla VIPa są:

Powitalna tzw. wstawka. Kosz kwiatów z bilecikiem od dyrektora. Miło widziany jest półmisek bankietowy czyli wybór zimnych przekąsek i sok, może to być kosz owoców i słodkości oraz coś dopicia. Może to być taca kruchych ciasteczek i czekoladki. Nie ma reguł określających wielkość i rodzaj wstawki. W wielu dobrych hotelach istnieje wewnętrzna klasyfikacja wstawek.
Wstawka - mała, średnia i duża. Różnią się obfitością i kosztem jaki ponosi hotel. Wstawce zawsze towarzyszy liścik od dyrektora hotelu. W przypadku przybycia gościa VIP bez rezerwacji, wstawka powinna być umieszczona w czasie nieobecności gościa w pokoju. Zasadą jest, że wstawkę gość otrzymuje jednorazowo - w dniu przyjazdu.
Poranna gazeta dostarczona do pokoju. Gazetę rano podajemy wówczas, gdy jest możliwość dostarczenia jej w języku znanym przez gościa.
Płatne kanały telewizji dostępne gratis.
Możliwość bezpłatnego korzystania z odpłatnych standardowo świadczeń hotelu: basenu, fitness klubu, dyskoteki.
Zniżka na korzystanie z hotelowej gastronomii (np. 50%) lub nawet bezpłatne posiłki i napoje.
Najlepszy stolik czy loża w restauracji ze stałą rezerwacją.
Wyłączenie ze sprzedaży pokoi sąsiadujących z pokojem VIP-a (dla spokoju i bezpieczeństwa). Idąc dalej wyłączenie sekcji, korytarza lub piętra.
Służby eksploatacyjne mają obowiązek realizować zlecenia VIP-a w pierwszej kolejności.
Gość VIP otrzymuje najlepszy pokój w cenie potwierdzonej
Jeżeli hotel stosuje zasadę ograniczenia kredytowania gości do określonej wysokości kwoty rachunku, zasadą tą nie może być objęty gość VIP, któremu należy umożliwić opłacenie rachunku przy wyjeździe.
Zlecenie budzenia złożone przez gościa VIP realizowane jest przez telefon. Nie stosuje się budzenia automatycznego. Rozmowa obejmuje : powitanie - odpowiednio do pory doby nazwisko gościa, podanie aktualnej godziny, życzenie np. miłego dnia.

I jeszcze jedno: opisz w procedurze czynności meldunkowe - wypełnienie kart meldunkowej, księgi meldunkowej, karty pobytu. Kto to robi, kto podpisuje - pamiętaj o tym, ze dane należy sprawdzić!

Copyright 1996-2013 Grupa Onet.pl SA (system)

 
     

natal3czq2
Gość

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013 20:19   

tragedia z tym vipem ;/
 
     

Gość

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013 20:21   

:)
 
     

Gość

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013 21:08   

a czy najpierw jest odprowadzenie goscia do pokoju i potem wydanie kluczy i karty czy odwrotnie>?
 
     

Ciekawa


Imiê: Ciekawa
Typ szko³y: fajny
Profil szko³y: ciekawy
Do³±czy³: dawno
Posty: 99
Sk±d: daleko

Wysłany:    


Testy teoretyczne CZERWIEC 2014 z rozwi±zaniami s± na stronie - sprawdz swój wynik egzaminu
www.testy.egzaminzawodowy.info

Arkusze praktyczne i przyk³adowe rozwi±zania zadañ s± na stronie
www.egzaminzawodowy.info

 
 

zania
Gość

Wysłany: Pon 17 Cze, 2013 14:20   

I . Procedura zameldowania check - in gościa VIP w hotelu.
1. Uprzejme powitanie gościa VIP przez upoważnioną do tego osobę bądź dyrektora.
2. Sprawdzenie rezerwacji.
3. Zameldowanie gościa VIP– meldunek ekspresowy (pomijamy tradycyjne elementy zameldowania, karta pobytu jest już wcześniej wypełniona).
4. Udzielanie informacji o usługach dodatkowych w hotelu.
5. Wypisanie szczegółowo usług dodatkowych: depozyt (druk depozytowy).
6. Przekazanie klucza i karty pobytu.
7. Odprowadzenie gościa do pokoju przez osobę do tego upoważnioną.
8. Dostarczenie bagażu gościa do pokoju we wskazane przez niego miejsce max. do 10 min.
9. Życzenie miłego pobytu.
10. Otwarcie rachunku gościa.

II. Procedura wymeldowania check-out gościa typu VIP z hotelu:

1. Uprzejme powitanie gościa przez dyrektora hotelu lub osobę do tego upoważnioną.
2. Zapytanie czy gość jest zadowolony z pobytu w hotelu.
3. Ustalenie zakresu płatnych usług z jakich skorzystał gość.
4. Wystawienie i wręczenie faktury VAT
(gdy w treści zadania jest napisane PŁATNOŚĆ GOTÓWKĄ W DNIU WYJAZDU PO OTRZYMANIU FAKTURY VAT).
5. Pobranie należności (przy płatności gotówką).
6. Wydanie depozytu.
7. Odebranie klucza i karty pobytu.
8. Wystawienie i wręczenie faktury VAT zamawiającemu (tylko wtedy gdy Faktury VAT gość odbiera osobiście).
9. Pożegnanie gościa, podziękowanie za pobyt i zaproszenie do ponownego przyjazdu.
10. Odprowadzenie gościa oraz pomoc przy odniesieniu bagażu we wskazane miejsce, wezwanie taksówki (zgodnie z treścią zadania).
11. Zamknięcie rachunku gościa.
12. Wystawienie i wysłanie faktury VAT na zamawiającego– (zgodnie z treścią zadania, gdy płatnik nie płaci gotówką tylko przelewem w określonym terminie) gdy wysyłamy dokument do płatnika i nie jest nim gość. Występuje po punkcie 11) zamknięcie rachunku
 
     

Gość

Wysłany: Wto 18 Cze, 2013 10:34   

karty pobytu nie odbiera się od gościa. Ma ona być wizytówką hotelu.

[ Dodano: Wto 18 Cze, 2013 10:35 ]
WAŻNE. Karty pobytu nie odbiera się od gościa.

[ Dodano: Wto 18 Cze, 2013 12:34 ]
Należy jeszcze wyszczególnić usługi z jakich skorzystał gość.
 
     

Gość

Wysłany: Wto 18 Cze, 2013 20:54   

zania napisał/a:
I . Procedura zameldowania check - in gościa VIP w hotelu.
1. Uprzejme powitanie gościa VIP przez upoważnioną do tego osobę bądź dyrektora.
2. Sprawdzenie rezerwacji.
3. Zameldowanie gościa VIP– meldunek ekspresowy (pomijamy tradycyjne elementy zameldowania, karta pobytu jest już wcześniej wypełniona).
4. Udzielanie informacji o usługach dodatkowych w hotelu.
5. Wypisanie szczegółowo usług dodatkowych: depozyt (druk depozytowy).
6. Przekazanie klucza i karty pobytu.
7. Odprowadzenie gościa do pokoju przez osobę do tego upoważnioną.
8. Dostarczenie bagażu gościa do pokoju we wskazane przez niego miejsce max. do 10 min.
9. Życzenie miłego pobytu.
10. Otwarcie rachunku gościa.

II. Procedura wymeldowania check-out gościa typu VIP z hotelu:

1. Uprzejme powitanie gościa przez dyrektora hotelu lub osobę do tego upoważnioną.
2. Zapytanie czy gość jest zadowolony z pobytu w hotelu.
3. Ustalenie zakresu płatnych usług z jakich skorzystał gość.
4. Wystawienie i wręczenie faktury VAT
(gdy w treści zadania jest napisane PŁATNOŚĆ GOTÓWKĄ W DNIU WYJAZDU PO OTRZYMANIU FAKTURY VAT).
5. Pobranie należności (przy płatności gotówką).
6. Wydanie depozytu.
7. Odebranie klucza i karty pobytu.
8. Wystawienie i wręczenie faktury VAT zamawiającemu (tylko wtedy gdy Faktury VAT gość odbiera osobiście).
9. Pożegnanie gościa, podziękowanie za pobyt i zaproszenie do ponownego przyjazdu.
10. Odprowadzenie gościa oraz pomoc przy odniesieniu bagażu we wskazane miejsce, wezwanie taksówki (zgodnie z treścią zadania).
11. Zamknięcie rachunku gościa.
12. Wystawienie i wysłanie faktury VAT na zamawiającego– (zgodnie z treścią zadania, gdy płatnik nie płaci gotówką tylko przelewem w określonym terminie) gdy wysyłamy dokument do płatnika i nie jest nim gość. Występuje po punkcie 11) zamknięcie rachunku


kart pobytu gość nie musi zwracac, a w check - out'cie zapomniałeś/łaś o wymeldowaniu gościa :)
 
     

Gość

Wysłany: Sro 19 Cze, 2013 12:55   

just2525 napisał/a:
karty pobytu nie odbiera się od gościa. Ma ona być wizytówką hotelu.

[ Dodano: Wto 18 Cze, 2013 10:35 ]
WAŻNE. Karty pobytu nie odbiera się od gościa.

[ Dodano: Wto 18 Cze, 2013 12:34 ]
Należy jeszcze wyszczególnić usługi z jakich skorzystał gość.


do egzaminu uczyła nas babka która czasami je spawdza i powiedziała że lepiej napisać o odebraniu karty pobytu bo czasami jest to w kluczu a czasami nie. i jeżeli sie o tym napisze to nic sie nie stanie....
 
     

Ciekawa 


Imię: Ciekawa
Typ szkoły: fajny
Profil szkoły: ciekawy
Dołączył: dawno
Posty: 99
Skąd: daleko



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Copyright 2008 FORUM EgzaminZawodowy.info
Korzystanie z forum oznacza akceptację Regulaminu i Polityki Prywatności || Kwalifikacje w zawodzie
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group template created by szpak  - mangi