Grupy • FAQ • Rejestracja • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowiedz do tematu cera
Autor Wiadomość

Gość

Wysłany: Pią 22 Paź, 2010 12:08   cera

Cera normalna- najbardziej powszechna jest u małych dzieci, a bardzo rzadko występuje u osób dorosłych. Jak zatem rozpoznać cerę normalną?
Twarz z cerą normalną jest niezwykle gładka i matowa, jej barwa jest białoróżowa i nie ma mowy o występowaniu żadnych zaskórników. Ten rodzaj cery jest odporny na wszelkie zmiany powietrza, nie groźne jej mroźne dni, ani też silne wiatry, nie jest też możliwe przesuszenie spowodowane przegrzaniem.
Ten typ cery możemy spokojnie myć wodą i mydłem, nie ma wówczas uczucia ani napinania ani ściągania. Jednak cera normalna wymaga bardzo regularnego oczyszczania i zabezpieczania przed mrozem. Tego rodzaju cera nie błyszczy się i długo zachowuje młody wygląd.
Jednak należy uważać, gdyż z biegiem lat ten typ cery może się przekształcić w cerę suchą. Mając cerę normalną nie można stosować preparatów zawierających alkohol ani też wysuszających. Twarz należy codziennie przemywać odpowiednim tonikiem lub też mleczkiem. Jeśli natomiast twarz myjemy wodą, to po myciu należy pamiętać o zastosowaniu nawilżającego balsamu lub specjalnego toniku. Kosmetyki pielęgnacyjne muszą być przeznaczone do cery normalnej, gdyż muszą jednocześnie nawilżać jak i pielęgnować. Nie ma tutaj specjalnych zastrzeżeń co można stosować, a czego należy unikać.
Możemy także stosować krem pod oczy, ale nie należy przesadzać. Wystarczy jeśli skórę pod oczami posmarujemy kilka razy w tygodniu bardziej profilaktycznie niż z przymusu. Nie ma także zastrzeżeń do stosowania kremów na dzień lub na noc, ale z ich ilościami nie można przesadzać, bo przyniosą więcej szkody niż pożytku naszej cerze. Cera normalna jest łatwa w pielęgnacji, nie wymaga specjalnych zabiegów.
Warto o nią dbać, gdyż dzięki tego typu cerze efekty starzenia przyjdą o wiele później, a jak się często mówi lepiej zapobiegać niż leczyć, co sprawdza się również i w tym przypadku. Cera normalna bardzo szybko się regeneruje, więc nie przysparza nam większych problemów. Osoby z takim typem cery mogą się więc uważać za szczęśliwców.
Cera sucha- jest bardzo delikatna, wrażliwa na działanie czynników zewnętrznych, na ogół koloru jasnożółtego, bądź jasnoróżowego. Ze względu na to, że jest cienka prześwitują przez nią naczynia krwionośne nadając jej charakterystyczny kolor . Zazwyczaj jest matowa, pory skórą są zamknięte, słabo widoczne. Mogą pojawiać się zaskórniki w okolicy nosa oraz brody. W dotyku może być szorstka, lekko chropowata. Brakuje jej elastyczności, miękkości, delikatności. Charakteryzuje ją skłonność do łuszczenia.
Natychmiast reaguje na kontakt z wodą, w szczególności chlorowaną jak i mydło, staje się wtedy napięta, czuć efekt ściągania skóry. Osoba z tym typem cery powinna również unikać nadmiernej ekspozycji na słońce, jak i korzystania z opalania na solarium. Zabiegi potęgują suchość skóry, dodatkowo w miejscach nadmiernej ekspozycji, miejscach wrażliwych może dojść do powstania teleangiektazji czyli rozszerzonych naczynek krwionośnych.
Skóra sucha bardzo szybko ulega procesom starzenia. Przedwczesne powstawanie zmarszczek potęguje w szczególności nadmierny kontakt ze słońcem, przebywania na mrozie, czy narażanie skóry na działanie wiatru. Wskutek działania czynników atmosferycznych uszkodzenia skóry mogą być nieodwracalne, dlatego należy pamiętać o odpowiedniej pielęgnacji w zależności od pory roku.
Osoby ze skórą suchą powinny stosować preparaty, które będą miały działanie nie tylko nawilżające, ale także będą zatrzymywały wilgoć jak najdłużej w naskórku. W celu wykonania demakijażu powinniśmy zastosować mleczko lub śmietankę kosmetyczną. Preparaty te powinny spełniać nie tylko funkcje oczyszczającą skórę czyli usuwać zanieczyszczenia na skórze, ale także nie naruszać bariery ochronnej. Wskazane byłoby również, aby pełniły funkcję nawilżająca, a także łagodzącą podrażnienia. Mleczko można stosować jako preparat do demakijażu, a także jako środek zastępujący mydło w codziennej pielęgnacji. Tonizacja skóry powinna być wykonana przy użyciu toniku bezalkoholowego, ze wskazaniem dla skór suchych. Tonik działa odświeżająco, wygładza naskórek, większość dostępnych na rynku kosmetycznym ma również działanie nawilżające, a nawet natłuszczające. Wskazana jest, aby osoby ze skórą suchą stosowały kremy o działaniu odżywczym, nawilżającym, a także regenerującym. Warto także uzupełnić pielęgnację skóry o stosowanie masek odżywczych. Należy również pamiętać o przeciwwskazaniach jakimi są stosowanie preparatów ściągających skórę, wysuszających oraz preparatów złuszczających typu gommage oraz peeli. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość z nas będzie miała osobisty kontakt z suchą cerą, ponieważ występuje ona zwykle w miarę starzenia się ustroju, z czym związana jest utrata wody i zmniejszone wydzielanie gruczołów łojowych. Konsekwencją posiadania cery suchej może być również nieodpowiednia pielęgnacja poprzez stosowanie nieprawidłowo dobranych preparatów jak i brak systematyczności w pielęgnowaniu skóry. W przypadku niewłaściwej pielęgnacji może dojść do infekcji skórnych, różnego rodzaju podrażnień jak i reakcji alergicznych ponieważ naskórek jest bardzo cienki. Skóra wolniej się regeneruje, osłabiony jest płaszcz lipidowy w wyniku czego skóra traci więcej wilgoci.
Aktywne składniki
Kompleks składników aktywnych tworzący INTELIGENTNY SYSTEM MULTIREGENERACJI. Są to:
• niacynamid, czyli fizjologicznie aktywna forma witaminy B3 o niezwykle szerokim spektrum działania na skórę. Reguluje proces powstawania nowych komórek naskórka oraz wytwarzania ceramidów. Stymuluje również wytwarzanie nowego kolagenu w skórze, poprawia koloryt cery.
• galakturoniany z kasztanowca - przywracają równowagę między złuszczaniem się starych komórek naskórka a powstawaniem nowych, stymulują powstawanie lipidów strukturalnych ceramidów i kwasów tłuszczowych, na poziomie procesów enzymatycznych.
• lipidowe biowektory® - aktywne pochodne aminokwasów o specyficznej strukturze chemicznej ułatwiającej im docieranie precyzyjnie do fibroblastów, gdzie aktywują wytwarzanie kolagenu i innych protein strukturalnych i działają intensywnie nawilżająco w głębszych warstwach skóry.
• biolipidy strukturalne - prekursory i analogi ceramidów, fosfolipidy, kwasy tłuszczowe i składniki sebum uszczelniają naskórek wbudowując się w jego naturalne struktury, działają natłuszczająco.
• ekstrakt z owoców tropikalnej rośliny z rodzaju Punica - czynnik nawilżający nowej generacji, stymuluje funkcjonowanie kapilar wodnych, specjalnych kanalikowych struktur białkowych, dzięki którym woda dostaje się do komórki i może zostać w niej zmagazynowana.
• aktywny nośnik tlenu - olej z kukurydzy modyfikowany w specjalnym procesie kontrolowanego utleniania, poprawia dynamikę krążenia podskórnego, poprawia koloryt cery i działa przeciwpodrażnieniowo.
• pochodna oleju Canola i alantoina o intensywnym działaniu przeciwpodrażnieniowym.
• witaminy A, E i C.
Co powinny zawierać kosmeceutyki nawilżające:
• oleje roślinne, ciekłe woski, lanolina - substancje tłuszczowe, które tworzą na powierzchni skóry wyczuwalny tłustawy film. Ich zadaniem jest głównie utrudnianie wodzie przemieszczania się na zewnątrz skóry. Nadają się głównie dla skóry suchej,
• proteiny (np. jedwabne, z migdałów, pszenicy lub brzoskwiniowe oraz kolagen i elastyna), cukry (np. kwas hialuronowy) - substancje tzw. hydrofilowe, czyli rozpuszczalne w wodzie. Tworzą na skórze wodny film o podobnym działaniu, jak tłuszczowy, jednak jest on prawie niewyczuwalny na skórze. Składniki świetne dla skóry tłustej i mieszanej,
• ceramidy, pochodne cholesterolu, fosfolipidy i kwasy tłuszczowe - składniki tłuszczowe, które wbudowują się w warstwę lipidową skóry i uzupełniają brakujące części cementu międzykomórkowego,
• gliceryna, aminokwasy, pantenol, sole kwasu glikolowego - związki hydrofilowe o małych cząsteczkach, które mają właściwości wiązania wody (na kilka godzin). Są podobne do składników NMF (kompleks naturalnych składników naskórka, które wychwytują i zatrzymują wodę).
Kuracją wspomagającą leczenie skóry suchej może być także dieta lub suplementy bogate w NNKT - Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe zwane dawniej witaminą F (np. częstsze spożywanie tłustych ryb morskich lub suplementacja kapsułkami z olejem z wiesiołka czy ogórecznika), a nie dodatkowe picie płynów.


Cera tłusta często spotykana jest u młodych kobiet i dziewcząt, zwłaszcza u osób po 12 roku życia. Powodem jest zbyt duża aktywność gruczołów łojowych. Charakteryzuje się szaro-żółtawym kolorytem często określanym mianem koloru ziemistego, rozszerzonymi porami, skłonnością do tworzenia się zaskórników, grudek oraz ropnych wyprysków. Jest gruba, mniej ukrwiona, charakteryzuje się dużym połyskiem tzw. świeceniem. Jest mniej wrażliwa na działanie czynników atmosferycznych i chemicznych, ale stosunkowo łatwo ulega zakażeniom bakteryjnym. Pomimo tego, że uważana jest powszechnie za mało estetyczną, o nieświeżym kolorycie, o wiele dłużej utrzymuje ona elastyczność, gładkość, dłużej pozostaje młoda. Skóra tłusta przetłuszcza się w szczególności w tzw. obszarze łojotokowym. Należą do niego środkowa część twarzy tzn. czoło, nos, broda, a także plecy, oraz centralna część klatki piersiowej. W miejscach tych znajduje się największa ilość gruczołów łojowych. Bardzo rzadko w przypadku cery tłustej występują rozszerzone naczynka krwionośne. Jeżeli tak już się dzieje, umiejscowione są przy skrzydełkach nosa, w stosunku do nich należy rozpocząć kurację kremami na naczynka, w szczególności tymi które zawierają witaminę C oraz K, witaminy te obkurczają naczynka krwionośne.
Podstawowym błędem popełnianym przez osoby, które mają cerę tłustą jest nadmierne stosowanie preparatów silnie wysuszających oraz odtłuszczających. Może to doprowadzić do przyśpieszenia wydzielania łoju. Dzieje się tak ponieważ skóra dostaje mylne sygnały, mianowicie wydaje jej się, że jest odtłuszczona i próbuje nadrobić zaległości. Dlatego bardzo często po zastosowaniu tego typu preparatów obserwujemy pogorszenie się stanu skóry. Czynnikiem pogarszającym stan skóry jest także nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV, poprzez opalanie na słońcu, a także korzystanie z solariów. Korzystanie z tego typu zabiegów daje wrażenie poprawy stanu skóry, jednak w niedługim czasie może się okazać, że tak nie jest i skóra wygląda zdecydowanie gorzej niż przed opalaniem. Niewskazane jest również stosowanie preparatów o zbyt bogatym składzie i konsystencji, takich gdzie zawartość fazy tłuszczowej stanowi powyżej 30% zawartości kremu.
W przypadku cery tłustej pielęgnacja będzie miała dwojakie działanie m.in. preparaty będą miały za zadanie pielęgnować oraz działać leczniczo. Środki do mycia twarzy powinny mieć odczyn lekko kwaśny lub neutralny. Stosowanie mydeł leczniczych jest wskazane jako terapia czasowa, a nie ciągła. Istotna jest wykończenie demakijażu lub mycie twarzy tonizacją. Tonizacja ma na celu ściągnięcie gruczołów łojowych, a także odświeżenie skóry oraz działanie przeciwzapalne. W przypadku cery tłustej możemy wykorzystać tonik alkoholowy. Jednak zawartość alkoholu nie powinna przekraczać 10%. Kremy stosowane do cer tłustych przeważnie mają konsystencje lekką, niekiedy w postaci żelu lub krem-żelu (w szczególności polecane w stosunku do skór tłustych odwodnionych). Nie należy używać kremów tłustych, najlepsze są preparaty nawilżające (kremy i emulsje), dostarczające składników odżywczych, które poprawiają ukrwienie skóry i regulują wydzielanie gruczołów łojowych. Dobre efekty dają peelingi (1-2 w tygodniu) i maseczki ziołowe do stosowania domowego.
Poprawa wyglądu skóry tłustej, przywrócenie zdrowego, świeżego wyglądu, zmniejszenie rozszerzonych por, ograniczenie łój otoku, wygładzenie, likwidacja zmian zaskórnikowych jest możliwa przez zastosowanie zabiegów:
• Mikrodermabrazja
• Peelingi medyczne
• Ultradźwięki
• Kawitacja ultradźwiękowa
• Zabiegi kosmetyczne do skóry tłustej
Bardzo często w preparatach do skór tłustych możemy spotkać z pierwiastkami, które mają za zadanie wspomóc prawidłowe funkcjonowanie skóry. Należą do nich m.in.
1. Przeciwbakteryjne (np. związki siarki, boru, triclosan, chlorhexydyna, Tea Tree Oil, nadtlenek benzoilu, wyciągi ziołowe, tioksolon, hexachlorophen).
2. Przeciwzapalne (np. allantoina, pantenol, betaina, wyciągi z roślin, glinka, kwasy roślinne, witaminy).
3. Przeciwłojotokowe, osuszające, odtłuszczające (np. alkohole, glikole, węglowodory lekkie, cocamidopropyle, kwas salicylowy, kwasy owocowe, wyciągi ziołowe, związki siarki i cynku).
4. Matujące, korekcyjne (minerały, barwniki mineralne, zwierzęce i roślinne, trójetanolaminowa stearyna, sorbitol, alkohole).
5. Ściągające (obkurczające) pory (np. związki cynku, glinu, bizmutu, kwasu taninowego i kwasu salicylowego, kwasy owocowe, ekstrakty ziołowe, nadtlenek benzoilu, alkohole).
6. Nawilżające, pojędrniające (olejki eteryczne, mentol, tymol, kamfora, euceryna, wyciągi z roślin, kwas hialuronowy, masła roślinne, kolagen, elastyna, albuminy, alkohole wielowodorotlenowe, salviol, pantenol).
7. Złuszczające płytko lub głęboko, ścierające (kwas salicylowy, związki siarki i cynku, rezorcyna, naftol, ziarna mineralne i roślinne, nadtlenek benzoilu, kwas witaminy A, kwasy owocowe, kwas mlekowy, tioksolon, natrium carbonicum, tioxolon).
8. Zakwaszające (citric acid, lactic acid).
9. Wymiatacze wolnych rodników (koenzym Q, witamina E, witamina A, związki fenolowe i terpenowe).
10. Odżywcze (kolagen, elastyna, aminokwasy, witaminy, olejowe i wodne wyciągi z roślin, wody mineralne).
11. Regenerujące (witaminy, allantoina, wyciągi z roślin).
12. Usuwające zanieczyszczenia i makijaż (alkohole i glikole, detergenty, mydła, węglowodory lekkie, cetiol, trójetanolamina, czteroboran sodu).
Cynk: pomaga on oczyścić skórę z nagromadzonych mas łojowych, przywrócić odpowiednie ph skórze, ściągnąć pory skóry, wspomóc gojenie stanów zapalnych, zmniejszyć skłonności do powstawania nowych zmian.
Miedź: reguluje wydzielanie łoju (sebum), zapewnia zmatowienie miejsc z tendencją do przetłuszczanie
Siarka: działa na gruczoły łojowe, pomagając w regulacji ich wydzielania
- bisabolol: składnik olejku rumiankowego łagodzący stany zapalne i podrażnienia skóry. Wykazuje dużą aktywność antybakteryjną,
- triclosan: posiada właściwości antyseptyczne,
- alantoina: działa przeciwzapalnie, łagodząco, nawilżająco i kojąco,
- α- i β-hydroksykwasy: złuszczają warstwę rogową naskórka,
- olej z drzewka herbacianego: zawiera liczne terpenowe związki bakteriobójcze, które nie szkodząc przyjaznej skórze florze bakteryjnej likwidują drobnoustroje chorobotwórcze,
- glinka kaolinowa: posiada zdolności przyciągania, absorbowania i wydalania substancji toksycznych i drobnoustrojów.

Cera mieszana- Cera mieszana to nic innego jak połączenie trzech najpopularniejszych rodzajów cery, czyli normalnej, która najczęściej występuje na policzkach i skroniach, cery tłustej występującej na nosie, czole i brodzie oraz cery suchej.
świecenie twarzy w niektórych miejscach to charakterystyczny objaw właśnie dla cery mieszanej. Obszary skóry, których łojotok nie dotyczy np. boki twarzy, okolice oczu czy skronie z biegiem czasu stają się coraz bardziej odwodnione i kontrastują często ze świecącym pasem skóry.
Cera mieszana wymaga szczególnej pielęgnacji z uwzględnieniem każdego rodzaju cery. Jednak pielęgnacja tego typu cery u ludzi młodszych jest dużo łatwiejsza niż u osób w wieku dojrzałym. Twarz należy myć delikatnym mydłem przeznaczonym dla dzieci, a później w tłustej części przetrzeć płynem dezynfekującym. Pamiętać także należy o nałożeniu kremu nawilżającego na policzki.
Jeśli chcemy oczyścić cerę mieszaną, wówczas należy zastosować papkę z otrąb oraz proszku mydlanego lub też płatków owsianych. Zbawienne działanie na cerę mieszaną ma również napar z rumianku i napar z lipy. W czasie dnia trzeba stosować kremy matujące, które wchłaniają tłuszcz i zapobiegają błyszczeniu się twarzy. Gdy cera mieszana występuje u osób młodych wystarczy tylko zastosowanie odpowiedniego kremu pod oczy i na skronie. Warto też mieć pod ręką krem normalizująco - odżywczy przeznaczony do tego typu cery.
Ochrona potrzebna jest także skórze wokół ust, gdyż w tym miejscu jest ona szczególnie wrażliwa. Odwodnienie tego typu cery prowadzi do zbyt wczesnego starzenia się. Warto także raz w tygodniu stosować peeling.
Wszelkie kosmetyki, które zastosujemy muszą mieć właściwości wygładzające i wzmacniające cerę, ale nie mogą doprowadzić do zatkania porów, gdyż rezultatem tego będą zaskórniki i drobne krostki, które na pewno nie dodadzą uroku żadnej cerze. Zimą warto mieć ustawiony w domu nawilżać powietrza, który zapobiegnie przesuszeniu się skóry, a przed wyjściem z domu zastosować ochronny krem, który od razu trzeba zmyć od razu po wejściu do domu.
Cera naczyniowa- Rozszerzone naczynka krwionośne, to nic innego jak czerwone drobne pajączki szczególnie widoczne na policzkach. Te problemy można zauważyć szczególnie u osób, które mają skłonności do rumienia cery.
Na początek należy wiedzieć, że cera naczynkowa nie toleruje gorącej wody. Do pielęgnacji należy używać kosmetyków, które będą uszczelniały i wzmacniały wrażliwe naczynka i będą chroniły je przed pękaniem. Rozszerzone naczynka szczególnie widoczne są jesienią oraz zimą, gdyż niekorzystna aura ma bardzo duży wpływ na naszą cerę. Wówczas przed każdym wyjściem z domu należy stosować odpowiedni krem oraz fluid i puder, które ochronią naszą skórę przed szkodliwym działaniem powietrza.
Natomiast wiosną i latem należy zadbać o cerę stosując odpowiednie kremy z filtrami UV. Jeśli chcemy koniecznie zrobić peeling najlepiej wybrać peeling enzymatyczny.
Doskonałe efekty daje także stosowanie kosmetyków, które zmniejszają kruchość naczynek krwionośnych. Jeśli jednak nie możemy poradzić sobie z tym problemem domowymi sposobami warto zapytać dermatologa o zamykanie naczynek za pomocą argonowego lasera. Metoda ta jest skuteczna, a co najważniejsze bezpieczna dla naszego organizmu.
SKŁADNIKI AKTYWNE ZASTOSOWANE W SERII:
• BIOPHYTEXTM – wzmacnia i obkurcza naczynka krwionośne, redukuje zaczerwienienia i łagodzi podrażnienia skóry.
• AKTYWNY KOMPLEKS ROŚLINNY (Z OWOCU KASZTANOWCA, MIŁORZĘBU JAPOŃSKIEGO, KORY DĘBU, LIMONKI, GREJPFRUTA I MĄCZNICY) – uszczelnia i uelastycznia ścianki naczyń krwionośnych, zapobiega powstawaniu „pajączków”, wyrównuje i ujednolica koloryt skóry.
• BIOLIPIDY – odbudowują płaszcza lipidowy naskórka, zwiększają poziom natłuszczenia skóry i chronią przed nadmierną utratą wilgoci.
• WITAMINA C – skutecznie wzmacnia i uszczelnia naczynka, zapobiega ich pękaniu. Rozjaśnia plamy i przebarwienia.
• WITAMINA E - chroni przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników, skutecznie spowalnia proces powstawania zmarszczek, odżywia i nawilża skórę.
• REGU AGE – poprawia mikrokrążenie, zmniejsza opuchliznę, rozjaśnia cienie pod oczami.
• KOMPLEKS NAWILŻAJĄCY – głęboko nawilża i wygładza, przywracając skórze miękkość i elastyczność.
• OLEJEK WINOGRONOWY – odżywia i wygładza skórę, nadając jej miękkość i elastyczność.
• FILTRY UVA I UVB - zapobiegają fotostarzeniu skóry, chronią komórki naskórka, tkankę łączną oraz naczynia krwionośne przed uszkodzeniami, zapobiegają pojawianiu się przebarwień.
• D-PANTENOL – doskonale nawilża i nadaje skórze miękkości i elastyczności. Posiada właściwości pielęgnacyjnie, łagodzi podrażnienia oraz regeneruje uszkodzony naskórek.
• EKSTRAKT Z BAWEŁNY – nasiona bawełny to bogate źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Odżywia i wyraźnie przyspiesza procesy regeneracji skóry, łagodzi podrażnienia i zmniejsza ich występowanie.
• OLEJEK AWOKADO – niezwykle cenny surowiec wykorzystywany w kosmetyce z uwagi na znaczne walory odżywcze i bogactwo witamin, wspomaga odbudowę bariery lipidowej skóry.
• ALANTOINA - pobudza regenerację skóry, przyspiesza proces gojenia zranionych tkanek.
• BIOPHYTEXTM – wzmacnia i obkurcza naczynka krwionośne, redukuje zaczerwienienia i łagodzi podrażnienia skóry.
• AKTYWNY KOMPLEKS ROŚLINNY (Z OWOCU KASZTANOWCA, MIŁORZĘBU JAPOŃSKIEGO, KORY DĘBU, LIMONKI, GREJPFRUTA I MĄCZNICY) – uszczelnia i uelastycznia ścianki naczyń krwionośnych, zapobiega powstawaniu „pajączków”, wyrównuje i ujednolica koloryt skóry.
• BIOLIPIDY – odbudowują płaszcza lipidowy naskórka, zwiększają poziom natłuszczenia skóry i chronią przed nadmierną utratą wilgoci.
• WITAMINA C – skutecznie wzmacnia i uszczelnia naczynka, zapobiega ich pękaniu. Rozjaśnia plamy i przebarwienia.
• WITAMINA E - chroni przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników, skutecznie spowalnia proces powstawania zmarszczek, odżywia i nawilża skórę.
• REGU AGE – poprawia mikrokrążenie, zmniejsza opuchliznę, rozjaśnia cienie pod oczami.
• KOMPLEKS NAWILŻAJĄCY – głęboko nawilża i wygładza, przywracając skórze miękkość i elastyczność.
• OLEJEK WINOGRONOWY – odżywia i wygładza skórę, nadając jej miękkość i elastyczność.
• FILTRY UVA I UVB - zapobiegają fotostarzeniu skóry, chronią komórki naskórka, tkankę łączną oraz naczynia krwionośne przed uszkodzeniami, zapobiegają pojawianiu się przebarwień.
• D-PANTENOL – doskonale nawilża i nadaje skórze miękkości i elastyczności. Posiada właściwości pielęgnacyjnie, łagodzi podrażnienia oraz regeneruje uszkodzony naskórek.
• EKSTRAKT Z BAWEŁNY – nasiona bawełny to bogate źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Odżywia i wyraźnie przyspiesza procesy regeneracji skóry, łagodzi podrażnienia i zmniejsza ich występowanie.
• OLEJEK AWOKADO – niezwykle cenny surowiec wykorzystywany w kosmetyce z uwagi na znaczne walory odżywcze i bogactwo witamin, wspomaga odbudowę bariery lipidowej skóry.
ALANTOINA - pobudza regenerację skóry, przyspiesza proces gojenia zranionych tkanek

Co powinny zawierać kosmetyki do cery naczyniowej
• wit.C, K,
• związki krzemu
• oczar wirginijski- Hamamelis viriniana- dziala kojaco na skóre naczyniową
• algi morskie- zawierają witaminy, makro- i mikroelementy, wzmacniają, nawilżają, łagodzą podrażnienia, uspokajają
• milorząłb japoński (Ginkgo biloba)- uelastycznia ściany naczyń krwionośnych, zmniejsza kruchość naczynek, poprawia krażenie drobnych naczyń krwionośnych
• krwawnik- zawiera witamine C, łagodzi stany zapalne
• armika górska- wzmacnia ściany naczyń włosowatych, zmniejsza obrzęki i bolesność
• kasztanowiec zwyczajny- uelastycznia, uszczelnia i wzmacnia naczynka
• nagietek- zmniejsza kruchość naczyń włosowatych, działanie przeciwzapalne

Częstymi składnikami preparatow do cer naczyniowych są olejki eteryczne. Olejki wzmacniające naczynka, zapobiegające pękaniu, łagodzące i supokajające, kojące - to olejek cyprysowy, neroli, sandałowy,rożany,melisy lekarskiej oraz szałwi.

Często producenci dodają zielone pigmenty do preparatów dla cer naczyniowych, które wprawdzie nie należą do aktywnych skladników, pomagają jednak uzyskać chwilową poprawe poprzez zatuszowanie zaczerwień.
Zabiegi w gabinecie kosmetycznym
• jonotoforeza i galwanizacja ( ok. 10 zabiegów)
• zabiegi z ultradzwiękami
• drenaż limfatyczny ( ręcznie lub za pomocą Skin Regulatora)
• solux z niebieskim filtrem
• zabiegi łagodząco-wyciszająco, uspokajające
• elektrokoagulacja- zabieg polega na koagulacji tkanek przy pomocy prądu wysokiej częstotliwości


Cerę wrażliwą łatwo możemy rozpoznać, gdyż towarzyszy jej uczucie tzw. ściągania skóry po myciu czy zastosowaniu niektórych kosmetyków, uczucie pieczenia oraz mrowienia. Ten rodzaj cery ma duże skłonności do alergii. Do zmywania twarzy trzeba koniecznie stosować wyłącznie kosmetyki hypoalergiczne, np. specjalne mleczka. Należy delikatnie przemywać nimi skórę, ale w żadnym wypadku nie wolno pocierać.
Do mycia należy stosować wodę mineralną oraz odpowiednie mydła dermatologiczne. Oczywiście nie można zapomnieć o odpowiednich kremach, które złagodzą wszystkie objawy. Można także stosować kremy do cery naczynkowej lub krem aloesowy lub rumiankowy, które złagodzą objawy pieczenia
Hygroderm: Zawiera komponenty NMF (Naturalnego czynnika nawilżającego).

Hydrasens: Zawiera rozpuszczalny w wodzie chitozan o wysokim stopniu czystości; posiada wybitne właściwości nawilżające.

Imudilin: Stabilizowany roztwór wodny syntetycznego pseudopolipeptydu. Odbudowuje, usprawnia i stymuluje naturalne mechanizmy obronne skóry.

Liftilin: Połączenie różnych cząsteczek roślinnych.

Lubrajel: Syntetyczny związek chemiczny, otrzymywany w reakcji glicerynianu sodowego z polimerem kwasu akrylowego, stabilizowany glikolem propylenowym. Posiada wyjątkowe właściwości nawilżające.

Lumiskin: Zapobiega aktywacji tyrozynazy przez utrzymywanie tego enzymu w formie nieaktywnej (diacetyl boldine).

Matrixyl: Kompleks amino-peptydowy, mikrobiałko. Rewolucyjny czynnik przeciwzmarszczkowy, niezwykła alternatywa dla retinolu i witaminy C.

Maxi-lip: Peptydy syntetyczne o wybitnym działaniu nawilżającym (powodują wzrost nawodnienia ust aż do 60 %).

Oxylastil: Składnik otrzymywany w procesie biotechnologicznym; stosowany do stymulacji funkcji skórnych. W jego skład wchodzą: hydrolizowane białko soi oraz glikol propylenowy.

Phylderm Vegetal: całkowicie naturalny płyn, ekstrahowany z białka fasoli sojowej, stosowany w kosmetykach odżywczych, stymulujących i regenerujących.

Phyto-depigmenting Complex: Synergistyczny kompleks 4 roślin hamuje uaktywnioną tyrozynazę.

Raffermine: Czynnik aktywny otrzymywany z błon roślinnych, bogaty w glikoproteiny i polisacharydy. Wybitnie zwiększa produkcję włókien kolagenowych; działa na skórę przeciwzmarszczkowo i ujędrniająco.

Radiancer: Roztwór AHA nowej generacji, niezwykle delikatny dla skóry. Wykazuje łagodne właściwości keratolityczne, działanie przeciwzmarszczkowe, likwiduje przebarwienia. Pobudza odnowę komórkową oraz w sposób widoczny wygładza naskórek.

Sensiline: Składa się z oczyszczonych frakcji siemienia lnianego, znanego ze swych właściwości przeciwzapalnych i cech typowych dla emolientów.

Soothex: Glikol di-propylenowy w roztworze. Hamuje działanie elastazy, odpowiedzialnej za rozkład włókien elastycznych tkanki łącznej; blokuje enzymy pro-zapalne: zmniejsza ból, zaczerwienienie, świąd, podrażnienie wywołane stosowaniem kwasów owocowych AHA, retinolu, intensywnym tarciem, promieniami ultrafioletowymi itd.

Spiruline: Niebiesko-zielone mikroalgi pochodzące z Meksyku i innych krajów, takich jak Czad. Spirulina jest bogatsza w białko niż soja. Składa się z: białek (55%), witaminy B, żelaza, magnezu, aminokwasów, niezbędnych kwasów tłuszczowych (w tym rzadkiego GLA), oligo-elementów, beta karotenu. Stosowana jest w zabiegach wyszczuplających jako dodatek mający na celu utrzymanie napięcia i witalności skóry.

Tensine: Kompleks białka pszenicy o natychmiastowym działaniu - efekt zauważalny w ciągu godziny. Wodny roztwór, zdolny do wytworzenia wytrzymałego, elastycznego filmu i odpowiedzialny za odżywienie oraz restrukturyzację tkanki skórnej, miękkość i gładkość powierzchni skóry.

Vitamin C progressive diffusion: Rozjaśnia cerę (2-glukozyd kwasu askorbinowego).
Cera zniszczona i starcza- Gdy mamy cerę zniszczoną wówczas od razu zauważymy, że nasza cera szybciej się starzeje.
Na jej wygląd ma ogromny wpływ niezdrowy styl życia oraz życie w ciągłym stresie. Skóra staje się wówczas szara i matowa, gdyż brakuje jej odpowiedniej ilości tlenu.
Cera zniszczona jest bardzo trudna w codziennej pielęgnacji. Obecnie taki typ cery zdarza się coraz częściej ze względu na wszelkie zanieczyszczenia powietrza, smog, nerwowy tryb życia i złe odżywianie, które towarzyszą nam przecież na co dzień. Dodatkowo jeszcze niszczymy skórę paląc papierosy, pijąc alkohol.
Duży wpływ na wygląd naszej cery ma także niedobór snu. Cera zniszczona ma najczęściej kolor szarawy lub żółtawy, co świadczy o niedotlenieniu. Do mycia tego typu cery nie można stosować ani wody ani mydła. Nie można także korzystać z solarium.
Należy także zapomnieć o stosowaniu ziarnistych peelingów oraz ściągających maseczkach, które przyczynią się do pogorszenia stanu naszej cery. Jeśli palimy papiery zbawienny wpływ na naszą cerę będzie miało rzucenie nałogu. Do demakijażu cery zniszczonej trzeba używać odpowiednich śmietanek i mleczek kosmetycznych, a do oczyszczania stosować tylko tonik bezalkoholowy. Trzeba również stosować odpowiednie kremy, które mając działanie regenerujące i odżywcze. Zadbać trzeba także o szyje oraz dekolt stosując dwa razy w tygodniu odpowiednie maseczki.
Cera starcza natomiast najczęściej występuje u kobiet w okresie menopauzy, gdy w naszym organizmie zachodzą poważne zmiany hormonalne. Zaczynają nam opadać policzki, a owal twarzy staje się nieregularny. Wokół oczu i na czole tworzą się głębokie zmarszczki. Podobnie jak w przypadku cery zniszczonej do mycia nie można stosować wody i mydła.
Nie można również korzystać z solarium i należy uważać ze słońcem, nie można także robić peelingów. Pielęgnacja tego typu cery jest zatem identyczna jak w przypadku cery zniszczonej. Ten rodzaj cery trzeba również chronić przed szkodliwym wpływem promieni słonecznych stosując odpowiednie kremy z filtrami UVA i UVB.

[ Dodano: Pon 16 Maj, 2011 09:28 ]
Cera tłusta

Cera tłusta jest gruba, błyszcząca, słabo ukrwiona, o szarożółtym odcieniu. Na powierzchni skóry widoczne są ujścia gruczołów łojowych w postaci rozszerzonych porów. Wykazuje dużą skłonność do powstawania zmian zastoinowych ze względu na nadmierną produkcję łoju , najczęściej w okolicach środkowej części twarzy, w tzw. strefie T. Stosunkowo późno rozpoczyna się okres jej starzenia. Wymaga pielęgnacji, która zapewni dokładne oczyszczenie zmian zapalnych i jednocześnie odpowiednio nawilży skórę. Cera tłusta pojawia się najczęściej w okresie dojrzewania, czyli ok. 12 roku życia. Problem tłustej skóry utrzymuje się przez lata, zanikając wraz z nadejściem starości. Zbyt aktywne gruczoły łojowe, pobudzone poprzez zmiany hormonalne, sprawiają, że cera błyszczy się, pojawiają się zaskórniki i rozszerzone pory. Zaskórniki są to drobne czopy rogowo-łojowe tworzące się w przewodach wyprowadzających gruczołów łojowych. Jeśli mają czarne zabarwienie - są to tzw. zaskórniki otwarte; występują też zaskórniki zamknięte. Zaskórniki pojawiają się głównie na twarzy, są typowe dla trądziku pospolitego. Skóra jest gruba i najczęściej źle ukrwiona. Często na jej podłożu rozwija się trądzik pospolity, który stanowi poważny problem dermatologiczny. Pielęgnacja takiej skóry stwarza problemy, ponieważ nie można walczyć z jej przetłuszczaniem się, zapominając równocześnie o dostarczaniu odpowiednich substancji nawilżających, regenerujących i ochronnych. Jest to szczególnie trudne w przypadku skóry starzejącej się. Normalizacja czynności gruczołów łojowych nie może doprowadzić do odtłuszczenia skóry. Chodzi tu o usunięcie nadmiaru ilości wydzieliny produkowanej przez gruczoły łojowe – sebum.
Dlaczego się błyszczy Gruczoły łojowe znajdują się pod warstwami naskórka, nie otwierają się bezpośrednio na powierzchnię skóry. Są połączone z kanalikami tworzącymi wyloty mieszków
włosowych, do których przedostaje się sebum.

Nadmierna aktywność gruczołów łojowych powoduje przetłuszczanie się skóry, czyli łojotok. Wśród przyczyn wpływających na to wymienia się zaburzenia czynności wewnątrzwydzielniczych - zwłaszcza hiperandrogenizm i nadmierne wydzielanie.
Skóra najbardziej przetłuszcza się na czole, nosie i brodzie (jeśli chodzi o twarz), a także na dekolcie i plecach. Tu znajduje się bowiem najwięcej gruczołów łojowych.

Cera tłusta łatwo reaguje na stres, zaburzenia hormonalne lub zaburzenia układu trawiennego. Osoby ze skórą tłustą lepiej wyglądają latem. Taka cera nie poddaje się tak łatwo - jak w przypadku skóry suchej i wrażliwej - wpływowi czynników zewnętrznych. Płaszcz wodno-lipidowy jest tu bowiem grubszy i lepiej spełnia swoje funkcje ochronne (dzięki temu jest mniej wrażliwa na działanie czynników atmosferycznych, np. wiatru, mrozu czy słońca).

U kobiet w wieku dojrzałym mających cerę tłustą później pojawiają się zmarszczki, częściej za to tworzą się bruzdy i fałdy. Warto dodać, że u wielu osób, które miały w młodości cerę tłustą, w wieku dojrzałym występuje cera mieszana, a więc charakteryzująca się zarówno suchymi, jak i tłustymi partiami skóry.

Jak o nią dbać

Najważniejsze jest tu odpowiednie uregulowanie czynności gruczołów łojowych, bez naruszania naturalnej flory bakteryjnej. Chodzi o to, by usunąć nadmiar tłuszczu, a nie całkowicie wyeliminować substancje lipidowe. Normalizacja czynności gruczołów łojowych nie może doprowadzić do odtłuszczenia skóry. Chodzi tu o usunięcie nadmiaru ilości wydzieliny produkowanej przez gruczoły łojowe - sebum. Gruczoły łojowe znajdują się pod warstwami naskórka, nie otwierają się bezpośrednio na powierzchnię skóry. Są połączone z kanalikami tworzącymi wyloty mieszków włosowych, do których przedostaje się sebum. Nadmierna aktywność gruczołów łojowych powoduje przetłuszczanie się skóry, czyli łojotok. Wśród przyczyn wpływających na to wymienia się zaburzenia czynności wewnątrzwydzielniczych - zwłaszcza hiperandrogenizm i nadmierne wydzielanie progesteronu u kobiet. Obserwuje się też dziedziczną skłonność do łojotoku. Jest on podłożem takich chorób, jak łupież łojotokowy, łojotokowe zapalenie skóry, trądzik, trądzik różowaty. Najważniejsze jest tu odpowiednie uregulowanie czynności gruczołów łojowych, bez naruszania naturalnej flory bakteryjnej. Chodzi o to, by usunąć nadmiar tłuszczu, a nie całkowicie wyeliminować substancje lipidowe.
Podstawowym zabiegiem pielęgnacyjnym jest dokładne oczyszczanie cery. Należy unikać stosowania środków silnie odtłuszczających. Zamiast mydeł zasadowych powinno używać się preparatów myjących bez zawartości mydła (np. w postaci żeli). Błędem jest oczyszczanie skóry za pomocą tłustych mleczek czy śmietanek. Zdecydowanie zaleca się stosowanie toników przeznaczonych do cery tłustej, które odświeżają i działają bakteriobójczo. Toniki alkoholowe nie są wskazane do zbyt częstego wykorzystywania, ponieważ mogą za bardzo ściągać skórę. Nie należy używać kremów tłustych, najlepsze są preparaty nawilżające (kremy i emulsje), dostarczające składników odżywczych, które poprawiają ukrwienie skóry i regulują wydzielanie gruczołów łojowych. Dobre efekty dają peelingi (1-2 w tygodniu) i maseczki ziołowe do stosowania domowego. Aby odpowiednio oczyszczać skórę, poleca się regularne korzystanie z usług gabinetów kosmetycznych. Umożliwia to zlikwidowanie zaskórników. Nie wolno ich samemu usuwać, nieumiejętne wyciskanie może, bowiem doprowadzić do stanów zapalnych. Wskazane jest też korzystanie z plastrów oczyszczających pory, które pojawiły się ostatnio na naszym rynku kosmetycznym, choć nie powinno ono zastąpić profesjonalnego zabiegu wykonanego przez kosmetyczkę. W salonie kosmetycznym można też poddać się zabiegom, np. z kwasami owocowymi AHA i masażom poprawiającym ukrwienie skóry.
Przy makijażu cery tłustej należy unikać ciężkich podkładów, zaś do maskowania krostek i pryszczy powinno używać się odpowiednich korektorów.

ZALECENIA PIELĘGNACYJNE
ZAKAZY:
Do mycia twarzy nie używaj wody i mydła
Nie stosuj preparatów odkażających na bazie alkoholu

Nie przesadzaj z nadmiernym opalaniem się

Nie usuwaj sama zaskórników ani krostek

Nie dotykaj bez potrzeby twarzy rękami

Ogranicz używki, ostre przyprawy i jeśli palisz to koniecznie przestań

ZALECENIA:

Używaj do mycia twarzy żelu przeznaczonego do cery tłustej

Używaj po każdym myciu toniku dla tłustej cery ( w ciągu dnia również dla odświeżenia twarzy)

Na dzień stosuj krem o działaniu matującym, na noc krem regulujący pracę gruczołów łojowych

Stosuj żel lub krem pod oczy, na szyję używaj kremu odżywczego

Raz w tygodniu zastosuj peeling oraz maseczkę oczyszczającą

Latem stosuj kremy z filtrami UVA i UVB

Jeśli nie masz problemów z ciśnieniem i rozszerzonymi naczyńkami możesz korzystać z sauny

Staraj się, aby organizm był dotleniony.

ZABIEGI KOSMETYCZNE STOSOWANE W GABINETACH KOSMETYCZNYCH:

Oczyszczanie cery z zaskórników

Zabiegi regulujące pracę gruczołów łojowych

Zabiegi zwężające pory skóry

Złuszczanie naskórka

Zabiegi nawilżające

Zabiegi dotleniające

Zabiegi poprawiające mikrokrążenie w skórze

W zależności od stanu Twojej cery kosmetyczka dobierze odpowiednie zabiegi. Tłustą cerę trzeba oczyszczać regularnie, co 4 -5 tygodni. Pomocne mogą być również zabiegi przeprowadzone w serii 5-10 zabiegów mające na celu uspokojenie cery i poprawę jej wyglądu. Dla cery tłustej polecam kwasy owocowe, zabiegi te wykonywane tylko w gabinecie kosmetycznym pozwalają wypłycić pory skóry, odzyskuje ona ładny kolor i jest dobrze nawilżona. Zabiegi te można stosować tylko wówczas, gdy nie mamy na skórze żadnych aktywnych zmian.



Matują i nawilżają
W skład preparatów przeznaczonych do pielęgnacji cery tłustej wchodzą:
wyciągi z arniki
cyprys
jemioły
oczaru wirginijskiego
wierzby białej
cynk
krzemionka
witamina B6.
drożdże
Nie mogą one natomiast zawierać
wazeliny
olejów mineralnych
wosków, gdyż sprzyja to tworzeniu się zaskórników.
Codzienna pielęgnacja cery
Etap I: Demakijaż i oczyszczanie:
Regularne, staranne oczyszczanie jest jednym z najważniejszych etapów codziennej pielęgnacji. Dobrze wykonane - pozwala usunąć zanieczyszczenia, utrudniające skórze właściwe oddychanie – kurz, obumarłe komórki naskórka, resztki środków pielęgnujących i wydzielin fizjologicznych: potu i łoju.

Zaniedbanie tego elementu higieny może prowadzić do zatykania ujść gruczołów łojowych, a w rezultacie – powstawania zaskórników i wyprysków. Niewłaściwie oczyszczana skóra staje się zmęczona, nabiera szarego, niezdrowego kolorytu, traci świeżość.

Wskazówki pielęgnacyjne:
Dobierając kosmetyki do demakijażu trzeba pamiętać aby były przeznaczone specjalnie dla cery tłustej lub mieszanej, a oprócz właściwości oczyszczających miały również funkcję nawilżania i odświeżenia;
Zanim przystąpimy do dzieła ,trzeba dokładnie umyć ręce;
Demakijaż rozpoczynamy od oczu. Zamknięte powieki zmywamy płynnym ruchem z góry na dół, dokładnie usuwając cienie i tusz do rzęs- niewłaściwie oczyszczane rzęsy w krótkim czasie stają się kruche i łamliwe;
Jeśli nosimy szkła kontaktowe albo oczy są szczególnie wrażliwe należy pamiętać, aby płyn, który stosujemy, był hipoalergiczny i łagodny.
Mleczko do demakijażu lub śmietankę kosmetyczną nakładamy wacikiem lekko zwilżonym wodą mineralną lub przegotowaną;
Po oczyszczeniu powiek nakładamy palcami na całą twarz mleczko lub śmietankę i dokładnie je rozprowadzamy – tak, aby zawarte w kosmetykach substancje czynne mogły połączyć się drobinkami zanieczyszczeń. Mleczko usuwamy wilgotnym wacikiem.
Jeżeli nie potrafimy obejść się bez wody i mydła, do oczyszczenia twarzy trzeba wykorzystać wodę przegotowaną lub mineralną i zaopatrzyć się w specjalny żel myjący, odpowiedni dla typu cery.
Etap II: Tonizacja
Dobrze wykonana tonizacja przywróci skórze jędrność i napięcie, a także pobudzi krążenie krwi, wspomagając odpowiednie natlenienie i odżywienie komórek.

Wskazówki pielegnacyjne:
Oczyszczoną twarz przecieramy tonikiem i delikatnie osuszamy czystym ręcznikiem lub papierową chusteczką. Trzeba zwróć uwagę na to, by tonik był odpowiedni do typu cery: te z zawartością alkoholu nadają się tylko dla osób o skórze bardzo tłustej, odpornej na podrażnienia. Można sięgnąć po popularne ostatnio kosmetyki dwufazowe: toniki przeznaczone do pielęgnacji cery tłustej i mieszanej zawierają tzw. fazę wodną, oczyszczającą, zamykającą pory i wspomagającą nawilżenie, oraz fazę pudrową, absorbującą nadmiar łoju i matującą skórę;
Alternatywę dla mleczka i toniku mogą stanowić dostępne na rynku chusteczki do demakijażu „3 w jednym”, musimy jednak pamiętać, aby dobrać je specjalnie dla typu skóry;
Zabieg oczyszczania i tonizacji wykonujemy 2 razy dziennie: wieczorem i rano.

Etap III: Nawilżanie i odżywianie
Po wykonaniu zabiegów oczyszczających i tonizujących możemy przystąpić do właściwej pielęgnacji, obejmującej nawilżanie i odżywianie cery.

Wskazówki pielęgnacyjne:
Należy pamiętaj, że skóra tłusta także potrzebuje nawilżenia. Przesuszona – pobudza gruczoły łojowe do jeszcze intensywniejszej pracy;
Na dzień stosujemy kremy lekkie, delikatne, z niższą zawartością składników odżywczych. Najlepsze będą przeznaczone głównie dla cery tłustej i mieszanej popularne kosmetyki matujące. Jeżeli występują problemy z trądzikiem lub nadmiernie rozszerzonymi naczynkami krwionośnymi, jest potrzeba korzystania z środków przeznaczonych specjalnie dla tego typu cery;
Wieczorem można nałożyć na twarz krem lub żel ze zwiększoną ilością składników odżywczych – wypoczęta skóra szybciej wchłania substancje aktywne i lepiej się regeneruje;
Należy unikaj preparatów o gęstej, tłustej konsystencji, z wysoką zawartością fazy tłuszczowej;
2 razy w tygodniu zróbmy parówkę z przeciwzapalnych ziół, np. mieszanki szałwii, rozmarynu, rumianku czy skrzypu, peeling i maseczkę;
Zdrowy tryb życia – klucz do sukcesu
Aby systematyczne czynności pielęgnacyjne odniosły pożądany skutek, trzeba zadbać o cały organizm.
Pić duże ilości wody mineralnej, by nawilżać skórę od wewnątrz i stosować lekkostrawną, zbilansowaną dietę: unikać ostrych i tłustych pokarmów, owoców cytrusowych i czekolady, a także nadmiernych ilości alkoholu;
Osoby z cerą tłustą powinien obowiązywać bezwzględny zakaz palenia – dym tytoniowy przesusza cerę, sprawia, że nabiera ziemistego koloru i może wpływać na zaostrzenie zmian trądzikowych;
Nie trzeba rezygnować z makijażu. Dostępne obecnie lekkie podkłady beztłuszczowe i pudry, a także punktowe korektory przeznaczone specjalnie dla cery tłustej i trądzikowej nie zatykają porów i pozwalają skórze oddychać. Większość z nich została również wzbogacona w substancje antybakteryjne, dzięki którym nie tylko skutecznie maskują zmiany na skórze, ale również wspomagają proces gojenia.

Pielęgnacja cery tłustej w domu:
Kosmetyki do samodzielnego przygotowania w domu
Maseczki ziołowe

Garść ziół zalewamy odrobiną gorącej wody i mieszamy całość, w celu uzyskania papki. Maseczkę nanosimy na oczyszczona skórę twarzy i przykrywamy jałową gazą. Po 20 minutach zmywamy twarz ciepłą wodą.

Działanie:
Ciepła maseczka ziołowa rozpulchnia skórę i otwiera pory. Pozwala na usunięcie zanieczyszczeń skóry, działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie. Łagodzi zaczerwienienia i podrażnienia skóry.

Stosowanie: 2-3 razy w tygodniu.

Parówki ziołowe

Garść ziół wsypujemy do miski i zalewamy wrzątkiem. Nachylamy oczyszczona twarz nad parą i przykrywamy głowę dużym ręcznikiem tak, by para nie uciekała. Po ok. 10 – 15 minutach osuszamy twarz papierowym ręcznikiem.

Stosowanie: 1 raz w tygodniu.

Działanie:
Para rozszerza pory i uwalnia zanieczyszczenia. Olejki lotne z ziół działają odkażająco i przeciwzapalnie.

Toniki ziołowe

Hydrolat z ziół, zwłaszcza z lawendy jest doskonałym tonikiem do cery tłustej składającym się w 100% z naturalnych składników pochodzenia roslinnego. Hydrolat otrzymany jest w wyniku destylacji kwiatów lawendy wąskolistne.

Stosowanie: Preparatem przemywamy twarz za pomocą nasączonego wacika.

Działanie:
Hydrolat lawendowy zawiera kwas rozmarynowy i ursolowegy oraz garbniki.
Kwas rozmarynowy likwiduje wolne rodniki, działa przeciwzapalnie i łagodząco na stany zapalne skóry. Kwas ursolowy jest substancją o działaniu przeciwutleniającym i przeciwzapalnym. Garbniki działają ściągająco i regulująco na gruczoły łojowe.

Ocet ziołowy
Ocet służy do nacierania twarzy i ciała. Przywraca naturalny, kwaśny płaszcz ochronny skóry, delikatnie złuszcza naskórek i oczyszcza pory z sebum. Odświeża, tonizuje i pobudza krążenie. Sprawia, że skóra lepiej chłonie substancje zawarte w kremach i maseczkach. Polecany jest szczególnie do pielęgnacji cery tłustej i trądzikowej. Zawarte w nim olejki eteryczne nadają kosmetykowi przyjemny zapach i działają dezynfekująco.

Przepis na ocet do cery tłustej
Składniki
1 łyżeczka suszonej mięty
1 łyżeczka suszonej szałwii
1 łyżeczka suszonych kwiatów lawendy
1 łyżeczka suszonego rozmarynu
0,5 litra octu owocowego
100 g wody destylowanej
20 g alkoholu 70-procentowego
0,5 łyżeczki olejku eterycznego rozmarynowego lub lawendowego
Wyrób:

Zioła wsypujemy do słoika i zalewamy octem. Szczelnie zamykamy i zostawiamy w ciepłym miejscu na okres 2 tygodni od czasu do czasu potrząsając. Następnie zawartość słoika przecedzamy przez gazę lub filtr do kawy. Płyn mieszamy z wodą destylowaną. Olejek eteryczny dodajemy do alkoholu, a ten mieszamy z przefiltrowanym octem. Mieszankę wlewamy do butelki z ciemnego szkła i intensywnie wstrząsamy. Jeśli mieszanka jest zbyt intensywna zawsze możemy ja rozcieńczyć wodą destylowaną.
Zioła pomocne w pielęgnacji

Lawenda zawiera olejki eteryczne i flawonoidy. Działa antybakteryjne, przeciwzapalnie, łagodząco i odświeżająco. Regeneruje tkanki oraz pobudza krążenie krwi. Pomaga przy leczeniu mikrouszkodzeń skóry oraz łagodzi swędzenie.

Rozmaryn zawiera olejki eteryczne, kwas rozmarynowy i flawonoidy. Tonizuje, pobudza krążenie, działa przeciwzapalnie, ściągająco, ujędrniając i bakteriobójczo.

Szałwia działa ściągająco, antyseptycznie, kojąco i przeciwzapalnie. Przeciwdziała przetłuszczaniu się cery i zwęża pory.

Mięta oczyszcza pory, działa przeciwtrądzikowo, odkażająco i łagodząco na tłustą skórę skłonną do wyprysków i podrażnień
Zioła do stosowania punktowo

Doskonałym preparatem ziołowym do stosowania na zmiany trądzikowe jest olejek eteryczny z drzewa herbacianego. Preparat działa silnie przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i antygrzybiczo. Jest jednym z niewielu olejków eterycznych, który można stosować bez rozcieńczania bezpośrednio na skórę.


Stosowanie: Olejek z drzewa herbacianego nakładamy 2 x dziennie punktowo na pryszcze.
Ziołowy liotion :
 40 ml - nalewka szałwiowa
 50 ml woda z kwiatów pomarańczy
 2 łyżeczki - gliceryna
 1 łyżeczka - ocet owocowy
 50 ml - woda mineralna
 butelka kosmetyczna * 150 ml
Przygotowanie i stosowanie
Do butelki kosmetycznej wlać nalewkę, wodę pomarańczową, dodać glicerynę i ocet. Wymieszać. Następnie uzupełnić wodą do poziomu nakrętki. Przemywać twarz raz, dwa razy dziennie.
Ocena
Liotion zmniejsza przetłuszczanie się skóry i normalizuje pracę gruczołów łojotokowych.

Głębokie oczyszczanie peeling:
 1 cz. - mikronizowane ziele skrzypu
 1 cz. - mikronizowane płatki nagietka
 2 cz. - otręby pszenne
Przygotowanie
Zioła z otrębami wymieszać i wsypać do suchego pojemnika.
Ocena

Peeling z dobranych ziół i otrębów dobrze oczyszcza cerę tłustą i lekko ją rozjaśnia. Po peelingu cerę nawilżyć i posmarować lekkim kremem do cery tłustej.
Maseczki:
I

 1 cz. - mikronizowane ziele skrzypu
 1 cz. - mikronizowane płatki nagietka
 1 cz. - glinka zielona
 1 cz. - talk
 woda mineralna
Przygotowanie i stosowanie

Wszystkie składniki wymieszać i umieścić w suchym słoiku*. Kopiastą łyżeczkę maseczki rozrobić z 2 łyżeczkami gorącej wody na jednolitą papkę i nałożyć na twarz. Po 5-7 minutach spłukać ciepłą wodą. Po spłukaniu maseczki twarz należy nawilżyć i posmarować odpowiednim kremem. Maseczkę można nakładać miejscowo na wypryski lub pudrować zmienione miejsca.
Ocena
Glinka i talk absorbują tłuszcz i zanieczyszczenia. Skrzyp i nagietek zawierają cenne substancje aktywne, wygładzają naskórek i łagodzą stany zapalne. Systematyczne stosowanie maseczki wyraźnie oczyszcza cerę i ją wygładza.
II
 1 cz. - ziele bratka
 1 cz. - ziele skrzypu
 1 cz. - glinka żółta
 1 cz. - talk
Ocena
Jeżeli cera nie jest bardzo tłusta talk można zamienić na skrobię ziemniaczaną.
III
 1 cz. - mikronizowane płatki nagietka
 1 cz. - mikronizowany liść rozmarynu
 1 cz. - mikronizowane ziele tymianku
 1 cz. - glinka zielona
 1 cz. - tlenek cynku
Ocena

Maseczka zawiera bardzo dobre składniki od wieków używane w fitoterapii trądziku. Ma silne właściwości dezynfekujące i przeciwzapalne. Stosowana co dziennie lub co drugi dzień oczyszcza cerę trądzikową lub znacznie łagodzi zmiany. Nakładana na całą twarz może powodować wysuszanie się naskórka. Należy wtedy stosować ją miejscowo.
IV
 1 cz. - mikronizowany korzeń pięciornika
 1 cz. - ziele skrzypu
 1 cz. - glinka żółta
 1 cz. - skrobia ziemniaczana
V
 1 cz. - mikronizowane ziele skrzypu
 1 cz. - mikronizowane kwiaty ślazu
 1 cz. - agar-agar
 1 cz. - glinka zielona
 woda mineralna
Przygotowanie i stosowanie

wszystkie składniki w proporcji 1:1 wymieszać w dobrze zakręcanym słoiku*. Jedną płaską łyżkę wsypać do małej filiżanki i dodać 4 łyżki gorącej wody. Wymieszać i nałożyć na twarz. Jak tylko maseczka zacznie podsychać i ściągać cerę (po 5-7 minutach), należy ją zmyć ciepłą wodą. Po zmyciu maseczki twarz należy nawilżyć wodą aromatyczną i posmarować ulubionym kremem odżywczym.
Ocena
Maseczka zawiera składniki (agar-agar, kwiaty ślazu) bogate w śluzy roślinne, które wysychając, silnie napinają naskórek. Okresowe napinanie cery ujędrnia ją i poprawia owal twarzy. Maseczka w sposób widoczny wygładza istniejące zmarszczki i zapobiega powstawaniu nowych.
VI
Maseczka wybielająca
Łyżkę soku z ogórka (świeżego) wymieszać z małą ilością świeżych drożdży, zmyć po 15 min.
VII
Maseczka dla cery tłustej , z rozszerzonymi porami , skłonnej do wyprysków:

Łyżkę zmielonych bratków polnych , łyżkę sproszkowanego skrzypu , łyżeczkę świeżych drożdży , wymieszać z przegotowaną wodą , nałożyć na twarz , przykryć gazą zmoczoną w ciepłej, przegotowanej wodzie, zdjąć maseczkę po 20 min., zmyć twarz tonikiem.
VIII
Maseczka ściągająca dla tłustej i mieszanej cery:

Łyżkę zmielonych płatków owsianych, łyżkę sproszkowanego skrzypu, rozetrzeć na papkę z przegotowaną wodą , dodać kilka kropli soku cytrynowego lub soku z żurawin , maseczkę zmyć po 15 min.
IX
Maseczka dla cery tłustej i mieszanej o działaniu wybielającym:

Łyżkę soku z ogórka ( świeżego) wymieszać z małą ilością świeżych drożdży, zmyć po 15 min
X
Maseczka jabłkowa ( do cery tłustej)

Aby ją wykonać potrzebujesz dwa duże, kwaśne jabłka, dwie duże łyżki miodu i trzy łyżki płatków owsianych. Jabłka zetrzyj na tarce z małymi oczkami. Wszystkie składniki zmieszaj ze sobą, do uzyskania papki. Otrzymaną maseczkę nałóż na oczyszczoną twarz i trzymaj ją przez około piętnaście minut. Zmyj ją chłodną wodą, po czym wklep w twarz krem nawilżający
XI
Maseczka marchwiana ( przeznaczona do tłustej skóry)

2 marchewki ścieramy na tarce z drobnymi oczkami. Startą marchew odsączamy. Następnie dodajemy do niej jedną, stołową łyżkę mąki, która pozwoli nam uzyskać z marchwi swoistą papkę, dzięki czemu będzie nam wygodniej ją nałożyć na twarz. Otrzymaną maseczkę nakładamy na twarz i trzymamy ją przez około 15 minut.
Dodatkowym atutem maseczki jest fakt, że nadaje on nam koloryt naturalnej opalenizny, dzięki beta karotenie, który zawarty jest w marchwi.
XII
Drożdżowo-mleczna
Działa jak delikatny piling oczyszczający i ścierający martwe komórki, ściąga pory, zawiera też wiele cennych dla skóry witamin z grupy B.
Przepis: łyżkę drożdży piekarskich rozetrzyj z łyżką ciepłego mleka na półpłynną masę i rozprowadź na twarzy, zaczekaj aż zastygnie. Umyj buzię ciepłą a potem zimną wodą.
XIII
Groszkowo-śmietankowa
Znakomicie matuje cerę, odżywia ją i lekko nawilża.
Przepis :dwie łyżki ugotowanego groszku, może być konserwowy, rozetrzyj widelcem na miazgę. Dodaj łyżeczkę śmietanki i wymieszaj, nałóż papkę na buzię i po 15 min zmyj ciepłą wodą
Puder leczniczy
 1 cz. - liść rozmarynu
 1 cz. - tlenek cynku
 1 cz. - glinka żółta
Ocena

Puder wysusza wypryski i zapobiega rozwoju bakterii. Pudrować miejscowo. Nakładany na całą twarz zapobiega nadmiernemu przetłuszczaniu się cery.
 1 cz. - mikronizowane ziele skrzypu
 1 cz. - mikronizowane płatki nagietka
 1 cz. - mleko chude w proszku
 1 cz. - mąka sojowa
 1 cz. - płatki drożdżowe
 1 cz. - glinka (różowa)
 olej ze słodkich migdałów
 woda mineralna
Przygotowanie i stosowanie

Do suchego słoika wsypać po 2 łyżeczki każdego sypkiego składnika i wymieszać*. Resztę powinno się pozostawić w oryginalnych opakowaniach. Jedną kopiastą łyżeczkę maseczki wymieszać z 2 łyżeczkami gorącej wody. Następnie dodać 1/2 łyżeczki oleju migdałowego. Ciepłą papkę nałożyć na twarz. Po 10 minutach zmyć ciepłą wodą.
Ocena

Nawet cera tłusta od czasu do czasu potrzebuje odżywiania. Wypoczęty i zregenerowany naskórek nabiera zdrowego połysku.
Płyn przeciw zaskórnikom

Do jego przygotowania potrzebujemy jedną czwartą szklanki gorącej wody, jedną łyżeczkę gorzkiej soli oraz 3-4 krople jodyny (którą można nabyć w każdej aptece). Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i odstawiamy do ostygnięcia. Zanim zaczniemy przecierać twarz płynem, który uzyskaliśmy musimy rozgrzać naszą twarz. W tym też celu namaczamy ręcznik w ciepłej wodzie, dokładnie go wykręcamy i nakładamy na 2 minuty na twarz.
Następny krok to przemycie twarzy nasączonym wacikiem (w miejscu, gdzie występują zaskórniki). Płyn sprawi, że będą one zdecydowane łatwiejsze do wyciskania. Kiedy zakończonym zabiegu, warto przetrzeć skórę twarzy tonikiem, który podniesie poziom ph.
.
ZABIEGI KOSMETYCZNE STOSOWANE W GABINETACH KOSMETYCZNYCH:

W zależności od stanu Twojej cery kosmetyczka dobierze odpowiednie zabiegi. Tłustą cerę trzeba oczyszczać regularnie co 4 -5 tygodni. Pomocne mogą być również zabiegi przeprowadzone w serii 5-10 zabiegów mające na celu uspokojenie cery i poprawę jej wyglądu.
Proponowane zabiegi w gabinecie kosmetycznym
Oczyszczanie cery z zaskórników
Peeling kawitacyjny
W metodzie tej wykorzystuje się specjalne urządzenie emitujące fale ultradźwiękowe, które w połączeniu z rozpylaną na skórę w trakcie zabiegu wodą (tonikiem), oddziałują oczyszczająco na powierzchnię skóry.

Na skutek reakcji fal ultradźwiękowych z wodą, dzięki powstaniu różnicy ciśnień, powstaje tzw. fala uderzeniowa. Nazwa brzmi niezbyt przyjemnie, ale odczucia w czasie zabiegu są bardzo pozytywne – fala ta nie jest dla nas odczuwalna, ale w zetknięciu z komórkami naskórka powoduje rozbijanie martwych komórek warstwy rogowej skóry, a także oczyszczenie porów naskórka (z nadmiaru łoju, zrogowaciałych komórek i resztek kosmetyków). Po zabiegu skóra jest czysta, gładka i nawilżona, bez podrażnień. Jest to zabieg bezbolesny odczuwany zwykle jako przyjemny. Kawitacja pozytywnie działa również na głębsze warstwy naskórka, stanowi doskonały wstęp do dalszych zabiegów kosmetycznych (eksfoliacja kwasami i/lub sonoforeza i jonoforeza i inne).

Dodatkowe zalety ultradźwięków to:
 działanie bakteriobójcze: mikrowibracje ultradźwiękowe niszczą drobnoustroje odpowiedzialne za powstawanie i rozwój trądziku oraz stanów zapalnych,
 zmniejszanie przebarwień i zapobieganie ich powstawaniu (poprzez rozbijanie złogów melaniny i blokowanie aktywności tyrozynazy – enzymu biorącego udział w procesie powstawania melaniny),
 zwężanie rozszerzonych porów,
 pobudzanie metabolizmu komórek, krążenia krwi i limfy.
Mikrodermabrazja diamentowa lub korundowa
Mikrodermabrazja jest to peeling mechaniczny, polega na powolnym, kontrolowanym ścieraniu, "szlifowaniu" powierzchni skóry, do momentu uzyskania pożądanego rezultatu. Zabieg jeszcze niedawno wykonywany był wyłącznie przez lekarzy dermatologów w celach leczniczych, a obecnie masowo wykonywany jest również w gabinetach kosmetycznych jako zabieg upiększający. Intensywność zabiegu może być większa lub mniejsza w zależności od problemu, okolicy skóry i wymaga pewnego doświadczenia. Aby bowiem efekt był optymalny zabieg wykonuje się dość intensywnie, czasem balansując na granicy skóry właściwej. To właśnie dlatego mamy obecnie w różnych mediach tyle negatywnych opinii o mikrodermabrazji, która jest przecież bardzo dobrym i skutecznym zabiegiem. Albowiem mikrodermabrazja wykonana zbyt słabo i w zbyt długich odstępach czasu nie przynosi praktycznie żadnych rezultatów (skargi pacjentek na brak efektów), wykonana zbyt agresywnie powoduje uszkodzenia skóry właściwej, które w łagodnej formie objawiają się długotrwałym zaczerwienieniem (utrzymującym się przez kilka tygodni) przechodzące stopniowo w przebarwienia, a w formie ekstremalnej krwawiące zadrapania i w efekcie blizny (pacjentki z uzasadnionymi skargami na szkody). Dobrze wykonany zabieg przynosi dobre rezultaty, oczyszcza skórę, obkurcza rozszerzone pory, stymuluje naturalny wzrost komórek, wzrost ilości kolagenu i elastynu. Skóra bezpośrednio po zabiegu jest nieregularnie zaczerwieniona z niewielkim uczuciem gorąca. Po paru dniach następuje delikatne złuszczanie i skóra staje się gładsza, równiejsza, zmniejszają się rozszerzone pory, łojotok, ilość zaskórników, prosaków, poprawia się koloryt skóry, wygładzają się drobne zmarszczki.
Zabiegi regulujące pracę gruczołów łojowych
Zabiegi zwężające pory skóry
Złuszczanie naskórka
Zabiegi nawilżające
Zabiegi dotleniające
Zabiegi poprawiające mikrokrążenie w skórze

 
     

Ciekawa 


Imię: Ciekawa
Typ szkoły: fajny
Profil szkoły: ciekawy
Dołączył: dawno
Posty: 99
Skąd: daleko



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Copyright 2008 FORUM EgzaminZawodowy.info
Korzystanie z forum oznacza akceptację Regulaminu i Polityki Prywatności || Kwalifikacje w zawodzie
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group template created by szpak